vineri

Despre

Nu aş vrea să mă apuc acum să fac o listă cu toate companiile care au emis carduri de fidelitate, fiindcă sunt FOARTE multe (farmacii, benzinării, edituri, magazine, service-uri, saloane de cosmetică şi fără îndoială pot continua foarte mult)  iar modalităţile de recompensare a fidelităţii clientului variază de la servicii, premii, discounturi până la produse, gratuităţi şi cadouri. Aş putea să complic acest articol vorbindu-vă despre strategiile de marketing ale companiilor CRM (Costumer Relationship Management) dar îmi dau seama că nu aş face altceva decât să vă încurc cu termeni de specialitate !

Vreau să mă refer în acest scurt articol la necesitatea şi eficienţa de a avea sau nu un card de fidelitate la o anumită unitate comercială. Aşa că voi încerca să vă expun aici argumentele pro şi contra card de fidelitate. Haideţi să o luăm pe capitole:







CONTRA: → timpul prea lung petrecut cu completarea formularelor de înscriere în programul de fidelizare;

                  → condiţionarea (în unele cazuri) eliberării cardului de o primă achiziţie minimă din unitatea respectivă;
                   → oferirea prea multor date personale şi confidenţiale (CNP, serie şi nr. C.I., număr telefon, adresă e-mail);
                  → „bombardarea” cu sms-uri şi/sau e-mailuri informative din partea firmelor emitente;
                  → inexistenţa unei legislaţii bine definite pentru protejarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal;
                  → schimbarea modalităţilor de acordare a beneficiilor, de foarte multe ori, fără informarea în prealabil a deţinătorilor de card;

PRO:       → posibilitatea participării la tombole şi/sau oferte promoţionale destinate doar posesorilor de carduri de fidelitate;
               → acumularea de puncte de fidelitate pe care le poţi preschimba în premii, servicii, discounturi sau produse;
               → existenţa formularelor online care-ţi trimit cardul de fidelitate direct la domiciliu prin poştă;
              → posibilitatea de a fi printre primii informaţi despre existenţa unor oferte speciale ale companiei respective;
               → facilitarea accesului la diferite manifestări sportive culturale sau sportive;
               →  posibilitatea amânării plăţii (în cazul cardurilor co-branded) până la o dată stabilită de comun acord;

Nu există nicio îndoială că există o listă mai mare de argumente pro şi contra dar voi încerca să închei acest articol într-o notă optimistă (zic eu) şi să nu ezitaţi totuşi să vă faceţi un card de fidelitate fiindcă nu există nici un dubiu că reprezintă o cale de economisire pentru bugetul familiei dumneavoastră.
Poate data viitoare când veţi sta din nou la hotelul de anul trecut unde v-aţi făcut card de fidelitate veţi plăti mai puţin doar fiindcă sunteţi inclus în programul de fidelizare al hotelului, poate atunci când va fi ziua dumneavoastră veţi primi o carte cadou doar fiindcă v-aţi rezervat timp să vă faceţi un card de fidelitate la o editură, poate când veţi merge la farmacie să luaţi medicamente, în loc să mai puneţi bani de la dumneavoastră veţi primi mai mulţi bani rest.

Ideea este că dacă v-aţi burduşit portcardul cu carduri de fidelitate, atunci când doamna de după tejghea vă va întreba: „Aveţi card de fidelitate la noi !?” şi veţi prezenta cardul de fidelitate veţi fi informat că tocmai aţi câştigat un neaşteptat premiu de client fidel !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu